SuperBlocks

Barcelona és una ciutat densament poblada, no només per residents, sinó per turistes i empreses, deixant els carrers inundats d’automòbils, furgonetes i camions. Tots hem estat víctimes de l’exceso de població de Barcelona en algun moment, ja sigui en el soroll o en la contaminació de l’aire, en la manca de llibertat de viatjar o potser el que més ens preocupa és la monstruositat visual de veure un munt de metall que constantment ocupen els nostres punts de vista quan nosaltres surt al carrer.

 

Les conseqüències de la gran quantitat de vehicles que passen pels carrers cada dia són molt més impactants del que es podria pensar, molt més que la contaminació acústica. Tant és així que els estudis demostren que la contaminació de l’aire solament està causant fins a 3.500 morts prematures cada any a l’àrea metropolitana de Barcelona i greus problemes als ecosistemes i l’agricultura. És evident que els municipis de Barcelona són incompatibles amb el compliment dels objectius de qualitat de l’aire establerts per la UE. De fet, els estudis demostren que si simplement acabem de complir els nivells de diòxid de nitrogen previstos per la UE, es podrien prevenir 1.200 morts cada any, la qual cosa suposa un augment mitjà de 5 mesos de la nostra esperança de vida.

 

Què podem fer? segons la empresa Pisos obra nueva barcelona

Davant aquests riscos, Barcelona ha introduït el SuperBlock, un nou concepte que vol redirigir el trànsit a l’exterior dels nous barris “mini”. Cada SuperBlock arribarà fins a 400 x 400 metres i estarà format per 9 blocs existents. Els cotxes, els camions i els scooters podran recórrer els exteriors d’aquests superbloques als límits de velocitat actuals establerts, com els 50km / h o els 30km / h, però, dins dels superbloques, només els vianants, els ciclistes i els vehicles privats de la Es permeten els residents (amb un límit de velocitat de 10 km / h). Això es complementarà amb l’arribada d’un servei d’autobusos millorat i 300 km de recorreguts nous per a que els ciutadans puguin viatjar, però en un ambient menys sedentari, més net i sense risc.

 

El resultat desitjat és reduir el 21% d’ús d’automòbils a la ciutat en un termini de dos anys. Tot i que aquest és un projecte ambiciós, els beneficis són nombrosos i tan variats. A més de reduir la contaminació i, per tant, millorar la qualitat de l’aire i reduir la contaminació acústica, SuperBlocks reduirà la quantitat d’accidents de trànsit (dels quals hi havia més de 9.000 l’any passat), alteren els nostres estils de vida sedentaris, fomenten interaccions i esdeveniments a la comunitat i, finalment, els carrers seran gratuïts i podrem tornar a guanyar els nostres espais verds. Per fi, Barcelona podrà reactivar la seva cultura, expressió i cohesió social.

 

Fem-ho!

SuperBlocks ja està en camí cap al desenvolupament, implementat primer a les àrees de l’Eixample tenint en compte els seus patrons actuals. Amb un pressupost inicial de 10 milions d’euros, la primera tasca consisteix a redirigir el trànsit als SuperBlocks previstos per retornar espai als ciutadans. El següent pas serà desindustrialitzar aquests barris “mini” creant espais verds i alliberant espai per als residents.
Barcelona només es converteix en una ciutat més concorreguda donada la seva ubicació privilegiada al costat del mar i el seu clima perfecte, però, per desgràcia, la seva creixent popularitat és perjudicial per a la nostra salut, l’entorn local i la qualitat de vida dels nostres residents. Sens dubte, aquest és un projecte desafiant, però podria ser la solució exitosa per fer de Barcelona un espai sa, sociable i verd que finalment pugui respirar.

Mercat immobiliari a Espanya 2018 | Casamona InternationalProperty Market in Spain 2018 | Casamona Internacional
Inscriviu-vos a les novetats de Barcelona

pisos obra nueva